Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubuskie: Znaczny spadek liczby odwołanych pociągów Polregio

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubuskie: Znaczny spadek liczby odwołanych pociągów Polregio
fot. JR
Samorząd województwa lubuskiego potwierdza znaczącą poprawę sytuacji taborowej w zakresie pojazdów spalinowych. Przełożyło się to na spadek liczby odwoływanych kursów realizowanych przez Polregio. Takie przypadki nie zostały jednak wyeliminowane całkowicie.

W kwietniu o poprawie dostępności taboru spalinowego w województwie lubuskim poinformowała spółka Polregio. Zielonogórski zakład przewoźnika zrezygnował z dalszego wypożyczania pojazdów z silnikami Diesla od innych zakładów i od SKPL Cargo, twierdząc, że jest już w stanie realizować rozkładowe połączenia bez dodatkowych wzmocnień. Spaść miała też liczba odwoływanych pociągów kursujących po liniach niezelektryfikowanych. Przez wiele poprzednich miesięcy istotne problemy z realizacją rozkładu jazdy bardzo mocno wpływały na życie pasażerów.

Nie ma już odwołań bez komunikacji zastępczej

Znaczącą poprawę sytuacji potwierdza zlecający przewozy samorząd. – Sytuacja w naszym województwie ulega stopniowej stabilizacji, a odwołania pociągów uruchamianych przez Lubuski Zakład Polregio zdarzają się incydentalnie – mówi Zdzisław Haczek z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Rozkład jazdy dla dnia roboczego przewiduje tam ponad 200 pociągów uruchamianych przez ogólnopolskiego operatora.

Jeszcze w grudniu zeszłego roku średnia dzienna liczba odwołanych pociągów wynosiła pięć w pełnej relacji i jedenaście na części trasy. – Według danych za kwiecień tego roku średnio w pełnej relacji odwoływane były dwa pociągi, a dwa pociągi na części trasy – wylicza nasz rozmówca. Według zapewnień regionu obecnie nie występują przy tym odwołania bez zapewnienia transportu zastępczego. Zwykle podstawiany jest jeden autobus. Zdarza się, że w trasę wyjeżdżają dwa pojazdy, co ma ułatwić zniwelowanie wydłużonego czasu przejazdu.

Kary umowne dla Polregio

– Oczywiście za każdy przypadek zawiniony przez operatora jest naliczana kara umowna – podkreśla przedstawiciel UMWL. Jeśli Polregio zapewni autobusową komunikację zastępczą, obciążane jest kwotą 550 zł. W przypadku braku przewozu zastępczego kara rośnie do 1650 zł za każdy niezrealizowany kurs. Kary rozliczane są w cyklu kwartalnym, a według stanu na 25 kwietnia pierwsze trzy miesiące tego roku nie zostały jeszcze rozliczone.

Widoczna poprawa dostępności taboru spalinowego nie oznacza, że z ruchu nie jest już wyłączona duża liczba pojazdów należących do UMWL. Według stanu na 24 kwietnia odstawionych bądź naprawianych było łącznie osiem jednostek. SA139-003 przechodzi przegląd trzeciego poziomu utrzymania (P3) w zakładach KS Serwis w Czerwieńsku. 227M-001 ma zaś przegląd P2 w Rzepinie.

Koszty napraw uwzględnione w rekompensacie dla operatora

SA134-020 wciąż oczekuje na rozpoczęcie przeglądu P3. SPS Mieczkowski realizuje naprawę silnika w jednostce SA95-001. W bliźniaczym SA95-002 zdiagnozowano zaś usterkę, a pojazd przechodzi badania w Rzepinie. SA133-003 przechodzi naprawę bieżącą w Żaganiu, zaś SA105-001 ma naprawiane zestawy kołowe (wykonawcą jest SPS Mieczkowski).

SA105-105 przechodzi natomiast naprawę klimatyzacji. – Koszty utrzymania taboru kolejowego, w tym jego napraw i przeglądów, są uwzględnione w rekompensacie udzielanej operatorowi przez województwo – stwierdza Zdzisław Haczek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prezes Polregio: Kolej regionalna musi uzupełniać KDP

Pasażer

Prezes Polregio: Kolej regionalna musi uzupełniać KDP

Roman Czubiński 28 kwietnia 2025

Udany pierwszy kwartał Polregio

Pasażer

Udany pierwszy kwartał Polregio

Polregio 26 kwietnia 2025

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Biznes

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Artur Martyniuk, były Prezes Zarządu Polregio SA 25 kwietnia 2025

Zobacz również:

Prezes Polregio: Kolej regionalna musi uzupełniać KDP

Pasażer

Prezes Polregio: Kolej regionalna musi uzupełniać KDP

Roman Czubiński 28 kwietnia 2025

Udany pierwszy kwartał Polregio

Pasażer

Udany pierwszy kwartał Polregio

Polregio 26 kwietnia 2025

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Biznes

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Artur Martyniuk, były Prezes Zarządu Polregio SA 25 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5